Tuesday, March 9, 2010

TERKELU LIDAH


Tahap keboringan yang melanda time duduk melengung camni dalam ofis..tetibe bile terpandang muke mamat di dalam blog aku nih, teringat waktu dating arituh..haih..melucukan + malu..

mana taknye..since kitorg jumpe awl2 kenal dulu until now, kire KL nih tempat kitorg marathon je..ade je yang xkene..contohnye..dari times nak gegas balik pudu takut bas tertinggal..bukan die jadi mangsa..aku nih ha..

nih satu kes..da bape banyak kali tersalah nek tren pun selalu..kdg2 da nek tuh rasa lega..sejuk!!huhu..tetiba masjid jamek..aik??sjk bile lak nak g masjid jamek nih?ahh sudah..da gelabah..turun2 berlari2 anak..bile da turun mulela gaduh..tuhla keje kitorg..

"tuhla..hny soh ikut sentul timur, nak
jugak die ikut anak panah tuh.."

"mana b nak tau..ingat kan ikut ctu..
b tgh blur.."

gaduh2 manje je..tapi yang paling xdpt nak lupekan dating arituh..kononnye nak sampai ke kajang b4 mama sampaila..sekali komuter datang..pnyla jauh die terlajak ke depan..pastuh berlari anak la nih nak kejar komuter gile tuh..elok2 cik naha nih masuk aku ingat aku lepasla..selalula cik naha nih bagi aku masuk dulu..tapi benda nak jadi kot..sekali pintu komuter tuh tutup and aku da hampir2 tersepit..dan..dan!!cik naha boleh tengok je aku tersepit dgn muke blurnye..ya rabbi..geramnye..mcm nak tampor pun ade da..

die bukannya tarik tangan aku ke pe..nasib bek aku lepas masuk tuh pun tersekat sikitla..bagus jugak badan kicik nih..kalau cik naha tersepit cmne upenye ntah..hahah..pastuh aku pun tanya die..

"nape tak tarik hny td?leh lak wat muke seposen..selamat xsepit kat ctu.."

"b terkejut and xtau nak watpe..b pk macam nak tolak hny
ke luar je jgn bg tersepit.."

"hoh???sampai ati nak tolak ke luar..
pastuh hny sorang2la nek komuter?..nyampah!"

(cik naha leh gelak2 tanpa rasa bersalah)


act komuter tuh gak yang silap..coz die terlajak ke depan sgt plus aku ngn naha tgk orang yg tggu dkt tempat yang tol pun kene berlari ke depan sikit..mmg gile komuter tuh..n suppose diorg bunyikan warning pintu tuh dulu and baru tutup..nih tidak..sambil tutup sambil bunyi..gilo!!

cik naha..lepas ni jalan kaki je dari times ke kajang..exercise sikit..takut da nek komuter..huhu..tp best memory dat we ever had sepanjang dating selama nih..so after dis bile tgk lrt or komuter je teringat moment "sweet"..



2 comments:

  1. betooii2...komuter tuh yg salah...not my fault..heeee...tp mmg slalu jd isu when it goes time to get a tren n sedara mara dia...haihhh...n really sweet biler ingt bnd tuh sumer...huhu...ingt komuter,ingt hny...haha

    ReplyDelete
  2. huhu..sweet ke klu sampai trslh tren?huhu

    ReplyDelete