Monday, July 11, 2011

Sy dan Ex-Boyfriend mungkinkah berbaik semula??

Panas betul hari ni disebabkan tak ada aircond dekat ofis nih. Panas lagi tajuk hari nih.huhu..Bukan apa, hari tu ada dengar dekat radio apa yang anda sanggup korbankan demi kekasih atau suami/isteri anda? Menarik tajuknya tapi bila kenangkan balik rasa useless. Korban yang kadang-kadang orang langsung tak pandang pun pengorbanan kita tu. Dalam erti kata lain appreaciate la. :D Apa guna kalau macam tuh kan?

Kalau sekarang ni antara aku dan en tunang agak fair. Aku tahu dia banyak berkorban demi aku. Since dari kami start couple lagi ade je benda yang menghalang. Dari orang fitnah-fitnah aku. Tapi En tunang lagi paham aku dari kata-kata orang luar. Sebelum orang luar bercakap, aku lebih dulu terangkan. Tuhla bila ada communication yang bagus. Tak nak cakap lebih-lebih. Takut arise another problem pula nanti.

Aku pernah bermimpi and berharap juga kalau-kalau berbaik semula dengan bekas kekasih. Tapi bukan sebagai kekasih tapi sebagai kawan sahaja. Buat masa ni, semuanya ok. Wah, macam banyak je. Tak banyak tapi jodoh tak panjang. Tapi bukannya playgirl okeh? Because of komitmen, because of sayang another person we must let go eventhough hanya Tuhan yang tahu hati ni macam mana. Kami masih lagi berhubung, bergurau, bertanya khabar. Alhamdulilah, aku terima dengan hati yang terbuka kalau masih ada yang nak contact dengan aku. Aku tak kejam pun. Tapi tengok macam mana la reason break up tu.hahah. ok itu sangat kejam.

Biar saya namakan seorang. Akib. I admit die sangat-sangat la baik and plus my family especially mama sangat sayangkan die. Kami kenal melalui my beshfwen aku jugak. Akhirnya tersangkut. Tapi disebabkan hati aku still sayang pada ex sebelum tu, and elok-elok pulak ex dulu datang balik, i let him go. Frust! Yup. Tapi kita tak boleh menipu perasaan kita. Memang aku salah dalam hal ni, tapi dalam masa yang sama aku sayangkan jugak Akib ni. Bila aku terangkan elok-elok dia paham and tak memaksa. Dia sangat nice and memahami kan? Yang penting jangan menipu and give him reason yang betul. Aku selalu doa die akan dapat someone better than me. Alhamdulillah she got somenone yang boleh menjaga die dengan tersangatlah baik. Aku dengan gf die pun baik. And tak sangka pulak dunia nih kecik kan. En Tunang and Akib rupanya kenal each other :) Apa jadi pulak pada ex yang aku kembali balik pada dia tuh? Couple dalam 3 tahun 5 bulan, akhirnya terputus jugak. :)

Pada teman tapi mesra aku dolu2, aku selalu mendoakan korang sume bahagia hingga akhir hayat. Even ade jugak antara tu sebak and sedih bila tengok pic aku dah bertunang. Maaf. Nanti kahwin aku jemput eh? :)

Pada mr G, aku tak tahu sama ada aku boleh maafkan kau atau tidak. Mungkin kalau kau datang dengan hanya nak mohon kemaafan dari aku tapi rasa masalah kita berpihak pada kau, the reason kau putuskan dengan aku sebabnya aku, baik kau lupakan aje. Sebab kau yang mulakan semua drama kecurangan kau, kau nak aku, kau datang. tak nak tinggal. So kau duduk, pikir sedalam-dalamnya kenapa aku buat semua tu untuk KAU! Jangan kau harapkan kemaafan dari aku, tapi mintak maaf pada tunang aku jugak yang kau dah kata macam-macam sebelum ni.

p/s : I LOVE U en. tunang. terima kasih sangat-sangat sebab memahami and lebih tahu cerita sebenar :)

No comments:

Post a Comment