Wednesday, December 28, 2011

Pasrah

Salam :)
Untung sekarang ni bila UiTM bagi cuti seminggu for study week. Some universities tak ada pun cuti-cuti study week. So bersyukurlah anda sebagai pelajar UiTM. :)

So, bila dah dapat peluang macam ni, atleast ade masa untuk tenangkan fikiran and solve all those things yang rasa serabut dalam kepala nih. Before balik hari itu, spend masa sekejap to talk with my bff. This year rasa tough sangat even tak nampak sangat dari zahirnya.

Aku dengan bff ada persamaan. Kami suka memendam perasaan and now lebih banyak menangis sendirian rather than kau cakap banyak-banyak dengan orang pun takkan berguna. Belajar dari pengalaman dahulu.  Mungkin itu saja solutionnye i guess. Itulah namanye pasrah. Sounds like kau berputus asa dan serahkan macam itu sahaja. Mungkin betul. Bagi aku, sekalipun kau kecewa, sedih, or sakit hati, biarlah semua tu terjadi. Memang perit untuk ditelan tapi aku serahkan segalanya kepada Allah. Mungkin Dia lebih mengetahui segalanya apa yang ada dalam hati ini.

Mungkin ini juga salah aku. Terlalu berlembut dengan orang sekeliling and dengan orang yang aku sayang. Mungkin waktu sekarang aku still ada di sini and and maybe akan datang aku takkan ada lagi.

Dan aku berharap dan berdoa moga dugaan kali ini adalah dugaan yang terakhir untuk tahun 2011  :)

*sincerely from my heart, eika*

2 comments:

  1. kdg2 x salah outspoken dear, suarakan apa yg dirasa x puas ati tu :)

    ReplyDelete
  2. yup.memang tak slh.tp sometimes kite lebih mementingkan utk jaga hati org yg kita syg and hati akan ckp its ok if hati kite sndiri sakit :)

    ReplyDelete