Monday, November 15, 2010

Budak Zaman Sekarang Perlu Diajar

Sedih bile pagi tadi aku dengar HOT FM..Fafau dengan AG bercerita tentang video atau cerita apa2 aje yang kite tengok..and aku tengok satu babak video budak-budak nih lempang kepala pengemis nih..pengemis nih memang tak bersalah pape..kacau orang pun tidak..pengemis nih cuma tido kat tepi bangunan..and tak semena-mena die kena kacau..sedih sangat tengok..cube kalau orang tuh pengemis tapi masih waras..masih boleh berfikir..

kalaula pengemis tuh bapa kepada seorang anak, yang tengah kesempitan hidup.yang tak tahu arah tuju..cubela budak-budak nih pikir ape rasa diorang kalau orang buat dekat mak bapak diorang sendiri?nih ke budak-budak zaman sekarang???

lagi satu video di KL..budak2 nih kiss di tempat awam!pleaseee laaa..korang ingat nih new york ke pe?amerika?nih malaysia la weh!!kite masih ade adab dan budaya kite!bukannya ikut cara barat!kite masih anak timur..

dan pada mak bapak..especially di KL..and semua tempatla..awasila anak anda..dengan siapa dia berkawan, keluar, and awasi gerak geri anak anda di mana sahaja diorang nih pegi..bukan ape..sekarang nih da macam2 kes..anak luar nikah da berlambak-lambak..nih ke bangsa melayu kite?

dan pada anak-anak yang nak meningkat naik..hargaila waktu muda nih..janganla buat perkara-perkara yang pelik dan di luar batasan..ingat!kite hidup nih hanyalah sementara..





No comments:

Post a Comment