Tuesday, June 14, 2011

Mimpi tak selalu indah

Salam and good morning semuaaaa. :) Lama betul tak update blog. Hari ni barulah ade masa nak berblogging sekejap even dekat ofis kena control sikit menaip. Mana taknye bila aku menaip ala-ala berbunyi macam banyak je keje aku tengah buat sedangkan goyang kaki sedut angin je tiap-tiap hari.hahaha

Semalam aku ade terbaca soalan " what you have been dream last night?" nak cakap pasal mimpila kan, pernah dulu aku mimpi aku jumpa balik my ex and kitorang berbaik.wow!memang dunia dah terbalik gamaknye.hehe.tapi kan, time berbaik tuh ade dia mintak maaf semua. Dalam mimpi aku tak boleh gambarkan muka aku that time macam mana. Terus tershut down mimpi tu sebab terjaga. :D

Memang betul mimpi itu semua mainan tidur ataupun mainan syaitan. Tapi pernah jugak aku dengar yang orang cakap bila kita mimpi tuh bermakna roh kita sedang berjalan-jalan. Means betul atau tidak?Kita semua mesti nak mengharapkan mimpi yang indah belaka. Orang cakap happy endingla konon. Tak semua mimpi itu indah.

Mimpi lebih kurang macam realiti kehidupan kita. Kita impikan bersama dengan orang kaya la, kacak la, pendek kah, gemuk kah, hitam manis kah? Semuanya terpulang pada individu tu sendiri. Kita boleh bina impian itu. Same goes as mimpi. Kita boleh berangan-angan nak bermimpikan apa-apa yang kita idamkan before tidur. Tapi tu semua terpulang pada mimpi sama ada apa yang kita angankan before tidur akan dapat dalam mimpi atau tak.

Dalam kehidupan kita pun selalu benda yang kita impikan tak semua akan jadi kenyataan. Dulu aku pun ada impian macam orang lain juga. Contohnya, bercinta biar satu dan biar yang satu itu akan terus ke jenjang pelamin. means tak nak bercinta banyak-banyak kali. Cuma seorang yang hadir dalam hidup fall in love and terus nikah. End of the story. :)

Tapi setiap orang lain jalan ceritanya. I met up with someone, fall in love with someone, bina impian sama-sama and now masing-masing bawak haluan sendiri.

And now I'm engaged with someone else yang tak pernah aku mimpikan selama ni. Itulah kuasa Tuhan. Sometimes bila mimpi malam kita tak indah, kita akan tanya kenapa tak end up macam cerita yang aku nak? Sebabnya Tuhan dah tentukan jalan cerita yang terbaik untuk kita sebenarnya.

For me, I am happy dengan apa yang Tuhan bagi sekarang. Mimpi aku tak indah sebelum ni, tapi Tuhan bagi mimpi yang lagi indah untuk aku sekarang. :)

No comments:

Post a Comment