Tuesday, May 18, 2010

Kucing pun pandai sakit

Akhirnya da beberapa hari gak bersawang aku punya blog nih kan..da upah org tp pemalas tol..hehe..Since dari mingu2 lepas aku rasa macam bz..bz ke?hehe..yela..minggu lepas abah kena masuk hosptital..tetiba leh lak kucing aku pun sakit..haih..die pun macam manusia jugakla..ade rasa lapar, sakit sume..Cuma bezanya antara kita dgn haiwan adalah manusia nih ade otak and boleh berpikir tapi kekadang manusia nih xde otak untuk berfikir mana yang bek and buruk..so nak kata sm ke dgn haiwan?pikirlah sendiri..hehe

Subuh-subuh lagi dalam kul 5 a.m aku da bangun ari sabtu coz nak teman akak ke tempat keje die..die ade rombongan ke Gua Tempurung..main watre rafting, jungle treking sume..Aku nak pegi tapi memandangkan poket tak penuh tambah sumenye pekerja bank, so agak malas di situ..huhu..Kebiasaannya Si ayeng nih akan golek2 dekat kereta bile kite nak gerak masuk..Rasanya dat time die da ke depan and xsangka die boleh tersepit lak kat ekor..menjerit sakanla die..adoi..sion gile2 kot aku dgr..terus lari ke mana ntah..

balik tuh cari2 tak jumpe..kucing nih satu perangai diorang..kucing takkan tunjuk kat tuan die yang die sakit atau dah mati..so kalau rasa die menghilangkan diri agak lama tuh, maybe petanda..maybe xtaula tol ke tak kan..hehe..tengok2 tengah hari tuh die balik..ekor die macam mati..tak leh angkat..ape lagi..terusla aku drive g klinik haiwan..kite yang menjaga, so kitela jugak yang kene responsible pada kucing kite..then doc boleh lak cakap yang Si ayeng nih kene g X-Ray..ingat manusia je ke X-Ray ha?hehe..

Doc kata if ade patah kat tulang pinggul die, so kenela potong ekor die..sian die..then si ayeng kene suntik..die gigit2 dah abang tuh..hahaha..balik tuh so far alhamdulillah okla..lagi sekali semalam mama and abah bawak die ke klinik wat chek-up, tgk2 doc cakap ok coz bile urut pun da xsakit..and doc tuh bagi ubat ape tau??Ubat sakit urat and ubat tahan sakit..gile!!aku ingatkan manusia je ade ubat sakit urat..hahhaha..cuma malam semalam ayeng agak tak lalu makan and terusla die muntah atas katil aku..waaaaa!!sabar jela..nasib bek aku sayang kamu..hehe

sometimes tak semestinye kite kene wat baik pada manusia je..yela..kite buat baik pun tak dihargai so ape gune?baik buat baik pada binatang..lagi banyak faedahnye!haiwan nih jugak yang akan mendoakan kita suatu hari nanti..percayalah..die pun makhluk Tuhan jugak..cume tak boleh bercakap je..So encik Naha, nanti nak kawin, bagi saya kucing American Curl or Persian okeh?harga da disebut hari tuh..tak pun masuk je dalam hantaran yer..saya tunggu!!!hehek..

No comments:

Post a Comment