Wednesday, December 1, 2010

::Graduate DOMT::


Saya da graduate..yeay!! (tolong tepuk tangan sikit :P ) penat lelah selama 3 tahun tak sia-sia
sebenarnye. sebab saya rasa dulu macam tak yakin dengan diri sendiri boleh abeskan ke tak
diploma nih. sebab masa tuh someone downkan saya. someone khianat saya. dan someone jugak sekarang nih terima anugerah graduan terbaik program dan fakulti tapi saya tak kisah. saya ucapkan tahniah atas kejayaan someone tuh. :)

saya hampir quit pada masa tuh. tapi saya tahu Tuhan tuh sayangkan saya. saya ingat balik kata-kata dan impian saya masa tadika dulu, saya nak genggam segulung ijazah buat diri saya dan terutama sekali buat mama abah saya. bergenang air mata saya bila Vice Canselor hadiahkan para graduan dengan puisi tentang seorang bapa. saya tahan airmata saya. tapi bila
VC arahkan sume graduan untuk bangun dan mengadap parents masing-masing sambil tepuk tangan tanda ucapan terima kasih yang tak terhingga pada mereka, airmata seorang anak tak mampu lagi dibendung.

saya menangis.yaa.mungkin En Hati saya kata saya ego. tapi ego saya ade lembutnye. ego saya ada batasnya. saya menangis sebab mama abah saya selalu ada di sisi saya sewaktu saya jatuh. tak jemu bagi harapan untuk teruskan lagi perjuangan. buktikan pada someone yang saya masih lagi kuat. dan sekarang saya dah kuat. kuat dengan bantuan mama abah saya. kuat dengan
bantuan siblings saya. kuat jugak dengan bantuan PowerPuff Gal saya, dan di saat akhir saya jumpa En Hati yang tak jemu bagi semangat dan kata-kata ini ::Tuhan akan balas balik perbuatannya::

Mama Abah, saya dah capai impian saya sekarang. tunggu lagi 2 tahun. insyaallah.tanpa mereka,
siapala saya sekarang.

PowerPuff Gal : Saya sayangkan kamu. Kamu boleh jadi advisor saya masa susah dan senang. Saya terhutang budi pada kamu :)

En Hati : Terima kasih sebab awak buat saya tersenyum kembali. Awak mungkin bukan yang pertama dari someone, tapi awak mungkin yang terakhir untuk saya dari someone. :)


Someone : Saya ucap tahniah atas kejayaan awak. dan saya doakan kebahagiaan awak dengan dia. Tanpa perbuatan awak, mungkin sampai saat ini, saya tak akan bertemu En Hati saya. Saya bersyukur dengan perpisahan ini, bahagia dan doakan hubungan saya dengan En Hati KEKAL hingga AKHIR HAYAT kami. :Setiap pertemuan ada perpisahan. Dan setiap perpisahan ada hikmahnya. Terima Kasih Awak :)


2 comments:

  1. Ohh noo! Sjak bile aku dpt pgkat powerpuff gal nieehh? Sbb aku amek electrical power kaa? hehek! Ure my strength too dear! Sronok aku tgk hg dahh grad :D Sumenye ade hkmah kn? Yg pntg kte kuat n pcaya dri sndri before we trust other ppl. I'll always pray for ur happiness n sukses slalu syg! muahhhs~ hehe

    ReplyDelete
  2. haha..bakal engineer sudah jadi powerpuff gal..seswai wut..hehe..ok.K.I..hahahah :l:

    ReplyDelete